vinterdag

Denna bild tillhör inte vinterdagen men här ser ser man lite av luggen (som jag förövrigt aldrig orkar ha framåt längre utan drar åt sidan.. så jobbigt att få till en rak lugg.. slöseri med tid)




"Ta bild när jag kastar upp snö!" skrek Nadja. Jag misslyckades med uppgiften ca tre gånger innan jag fick till denna briljanta bild där det ser ut lite som om det bara snöaröver Nadja. Det gjorde det inte, det snöade inte alls. Duktigt av mig där. Mästerfotografen.



Här siktar hon på mig. Hon kastade aldrig på mig, hon vågade inte. Hon vet att jag skulle misshandla henne som Mrado i Snabba cash misshandlar albaner på fritiden. Precis så skulle jag göra. Jag e Radovan, jag är ingenting att leka med.



Nu ville hon ha en bild på båda. Det var lättare sagt än gjort som vi ser här. Fint. Otroligt fotogeniska. Lägg märke till min hårt knutna näve och grepp om Nadja.



Jag var egentligen irriterad och frös. Nadja var glad och sprallig. Detta är kanske femte kortet hon försöker ta på oss tillsammans och detta blev en av dom bästa. Förstår ni då hur de andra var? Att sikta med kameran är inte Nadjas specialitet om man säger så.



Såhär blev ett antal kort innan. På vissa kan man skymta mina ögon, ibland min mun, men aldrig hela ansiktet. Nadja däremot ser till att posa ordentligt.



Jag började bli orolig. Sabin är försenad. Inte likt henne. Har hon kanske halkat och fått panik och sitter i en snögrotta och låtsas vara eskimå? Jag ringer frenetiskt medan Nadja uppenbarligen inte kan få nog av bilder och flörtar vilt med kameran.



Jag ser något bekant närma sig. Jag tar blixtsnabbt kameran från Nadja och börjar agera arg paparazzi.



Hon blänger och verkar inte alls vara på humör för någon fotosession. Men nu är jag glad så jag fotar på!
Arga eskimån har inget alls att säga till om för tillfället.



Nadja försökte muntra upp. Men så hände det - telefonsamtalet. Sabin var aggressiv som en rysk maffiaboss och jag kände att det var dags att sluta fota. Annars kunde det slutat illa vet ni!


Ser ni hur mycket snö det är? Det är ÖVERALLT. Det är läskigt och hindrar mig i mina vardagssysslor. Det är mer snö nu än på bilderna men jag funderar ändå på att gå in till Espresso House för att dricka en chailatte som jag förövrigt blivit beroende av.. tror jag ska köpa pulvret därifrån idag så jag kan göra själv hemma. Hihi. Busigt. 


Kommentarer
Postat av: K

hahaha jag saknar dig

2010-02-21 @ 22:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0