:)



Såg Girl, Interrupted eller som den heter på svenska, "Stulna år" nyss. Var kanske fem år om inte mer sedan jag såg den senast och jag gillar den fortfarande lika mycket. Winona Ryder spelar en tjej i tonåren som får konstaterat att hon har borderline och blir inlagd på en psykiatrisk klinik. Angelina Jolie blev oscarsnominerad för bästa kvinnliga biroll och jag tycker hon spelar sin roll otroligt bra. Det som gör filmen ännu bättre är att den är gjord efter Susanna Kaysens självbiografi.. Winona Ryder spelar alltså Susanna i filmen.

Jag måste säga att Angelina Jolies prestation som biroll faktiskt är bättre än Winona Ryders insats som huvudroll.. men iofs. så är jag ju nästan intill besatt av Angelina så inte säkert att alla andra uppfattar det så. Angelina Jolie ser helt nerdrogad och har blont hår med kort (då menar jag verkligen KORT) lugg i filmen men är ändå så OTROLIGT JÄVLA VACKER. Alltså .. hennes skönhet är helt otrolig. Sjukt. Men vare sig du är obsessed with Angelina som jag eller om du är normal så är detta en riktigt bra film värd att se även fast den har några år på nacken (1999)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0