hihi pappsen



Har varit otroligt trött hela dagen. Gick upp vid 9, åt frukost och gick och la mig igen.
Vaknade 14.30 i panik över att jag har utvecklingssamtal klockan 15.00 i skolan, på med kläderna i racerfart och iväg till skolan. Snabb och smidig som jag är så hann jag naturligtvis (kom till&med för tidigt). Utvecklingssamtalet kändes lite onödigt då det enda jag fick höra var typ "Jättebra, fortsätt som nu", så det slutade med att jag och läraren satt och diskuterade uppföljaren till Twilight och chokladkonsumtion.

Sitter kvar i skolan som är helt tom för att plugga projektarbete, städerskorna tittar på mig som att jag vore dum i huvudet, som att dom vill att jag ska gå. Men icke, jag har rätt och sitta här i minst en halvtimme till och smutsa ner, det ska dom ha klart för sig.

Pappa tatuerade sig igår, den vart jättefin. Jag tyckte det var jätteroligt när han satt och tatuerade sig för man verkligen såg smärtan i ögonen på honom och hur han koncenterade sig för att inte visa det. Han kom med kommentaren "Jag fattar inte att du klarade det här Alicia". Då skrattade jag överlägset och sa att han var en mes, kändes rätt bra. När han inte klarade att hålla masken sa han "Ska inte du hem och tvätta Alicia?". Jag hade tvättid klockan 19 och klockan var inte ens 18 men jag tyckte så synd om honom eftersom han tydligen ville leka tuff framför mig att jag gick. Senare på kvällen tog jag lite diskret upp att jag vill tatuera sidan av magen, liksom från bröstet ungefär ner till rumpan, mellan ryggen och magen. Han blev galen. Jag beslöt mig för att hålla tyst om detta ett tag då han inte verkar redo, jag bytte samtalsämne och började prata skola och serverade honom te. Det funkade helt okej även om han blängde till på mig då och då. Försökte se så oskyldig ut som möjligt. Funkade sådär.

Ska väl dricka upp mitt kaffe nu och åka hem innan städerskorna börjar slå mig med sopborstarna.
Adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0